Recommended Posts

Since everyone is on the verge of buying a car or in the process. We would like to know how much you pay for your car insurance. Also be sure to say what company you are with and if your on the plan by yourself or joined.

Just looking for rough estimates. It also does vary on your driving record. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Be careful, depending on the car, you could end up paying up to 600 a month..I got a 2011 Mazda this month, and I was gonna pay 550..but...I will send u a private msg and tell you what you could do...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Be careful, depending on the car, you could end up paying up to 600 a month..I got a 2011 Mazda this month, and I was gonna pay 550..but...I will send u a private msg and tell you what you could do...

550 o.O the Fudge? Lol that's a crazy amount even if it's a newer car. I was gonna get a 2013 BRZ and I was gonna pay like 100-150 x month. .... But for my current car (05 honda ex) I pay about 500 for 6 months. It's under my dads name still.I'll be paying more once I put it under my name since I just started driving. Also if it's a sporty car it will be more expensive and the ammount of horsepower and if it's turbocharged/supercharged also makes it expensive for insurance

Share this post


Link to post
Share on other sites

550 o.O the Fudge? Lol that's a crazy amount even if it's a newer car. I was gonna get a 2013 BRZ and I was gonna pay like 100-150 x month. .... But for my current car (05 honda ex) I pay about 500 for 6 months. It's under my dads name still.I'll be paying more once I put it under my name since I just started driving. Also if it's a sporty car it will be more expensive and the ammount of horsepower and if it's turbocharged/supercharged also makes it expensive for insurance

 

dude, youre going to love the brz. my brother has an frs and my goodness my erection has never been so hard than when he lets me drive it. which isnt often :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dude, youre going to love the brz. my brother has an frs and my goodness my erection has never been so hard than when he lets me drive it. which isnt often :unsure:

haha I got to test drive both a while back and they're incredible cars! Pretty customizable too

Share this post


Link to post
Share on other sites

My license is 2 months old and I got $550 a month, how did you guys get such low isurance???? I mean, I am not paying that, I got a way around it, of course, but...I think MA insurance is more expensive than anywhere else, has to be, it is the only explanation...

Share this post


Link to post
Share on other sites

My license is 2 months old and I got $550 a month, how did you guys get such low isurance???? I mean, I am not paying that, I got a way around it, of course, but...I think MA insurance is more expensive than anywhere else, has to be, it is the only explanation...

where thugs that's why lmao. Jk idk. I have full coverage and it's not that bad. Who ensures your vehicles?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Today I got car insurance for a 2000 Toyota Avalon. Came out to just over $300 for six months. I went through with Farmers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup..im starting to believe that MA insurance is more exensive than anywhere else...I got a 2011 Mazda3 and im paying 100 bucks a month, but that is because I registered with in a different way. Like I said, if I had registered it under my license it would be 550 a month, not to mention the 3k that I would have to put down. I called Progressive, Geico, Amica, everyone!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup..im starting to believe that MA insurance is more exensive than anywhere else...I got a 2011 Mazda3 and im paying 100 bucks a month, but that is because I registered with in a different way. Like I said, if I had registered it under my license it would be 550 a month, not to mention the 3k that I would have to put down. I called Progressive, Geico, Amica, everyone!

good god o: that's horrible.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I will end up having to transfer my car to my husband's insurance and sign it over to him..he has commercial insurance, so I will be covered no matter what. People at the dealer screwed me over and registered the car under my name instead of under my company name, and I have to pay 900 to register the again because of their mistake. I already paid that 34 days ago, I sent them a complaint thru BBB, and they called me fradulent, as if i were trying to do something illegal, and was treated like an animal and I left the dealer crying. It was ridiculous, there is nothing illegal about registering your car under a DBA name, but no matter what, I will be paying less than 150 a moth for insurance.  Anyways... I hope they pay my 900 back, if not, they got a really bad review from me anyways, that is no way to treat someone who spent 13k at their dealer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's F***** up. I'm sorry for you, never moving to your state. But hey hopefully things work out for you!!! Dealers are only nice to you when youre buying cars afterwards they don't give a crap about you. Know this from experience as well -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha I got to test drive both a while back and they're incredible cars! Pretty customizable too

yeah but if you get it new just hold off for a year before you throw in the good stuff. i took and passed my behind the wheel test with the frs lol the instructor was this old asian dude that had a thing for subarus

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAA Insurance $130.00 2 Dreamer drivers (approved last year almost 1year with license)

Just bought our first new car last weekend . 2013 Honda Accord EX-L Navi super super super

nice vehicle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah but if you get it new just hold off for a year before you throw in the good stuff. i took and passed my behind the wheel test with the frs lol the instructor was this old asian dude that had a thing for subarus

yea I'm not dropping any money in it soon I want to save and build it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i pay about 930 dollars for 6 months at state farm with like all the discounts you can get. first year driver, and a brand new car. soo state farm was really cheap others were saying like 2 grand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now